Business Courses – 12 Courses Available
Necessary background knowledge is: Level A2,B1


General + Business English Course: Basics

This practical course is designed to both ,improve your level of English and widen your knowledge of specific vocabulary in a work context and business situations.

The business English component covers but is not limited to meetings, negotiations, advertising, marketing, presentations, business communication, decision making and many other topics.

Course description: This course consists of 15, 20, or 25 lessons of General English and 10 or 15 lessons of specialised Business English in 1 or 2 lessons per week of 90 minutes each .


 Course Learning Objectives

• Optimum combination of everyday English and business-specific language skills
• Develop your networking skills
• Fast progress in English for the workplace
• Dynamic teachers
• Possibility to add customised one-to-one tuition
• Commitment : 32 hours


General + Business english

DURATA

32 ORE


REQUISITI

Conoscenza d’inglese livello A2,B1


PROGRAMMA

Il corso è progettato per insegnare grammatica generale , ampliare il tuo vocabolario, migliorare la capacità di scrivere e parlare in inglese ad un livello appropriato; in altre parole: essere più propensi al ragionamento e al problem solving, in virtù della flessibilità cognitiva offerta dalla conoscenza di una lingua straniera.


OBIETTIVI

Perfezionamento di capacità di comunicazione e di comprensione attraverso conversazioni incentrate su temi inerenti il mondo degli affari e del commercio. Nel mondo professionale, bisogna, possedere un livello sufficiente e soprattutto conoscere il vocabolario legato al tuo lavoro, alla tua specialità ed al tuo settore di attività; per consentire di organizzare e partecipare a un meeting, le riunioni, per dimostrare la possibilità di utilizzare un linguaggio appropriato per i diversi contesti aziendali al fine di applicare alle trattative commerciali, presentazioni professionali, conversazioni telefoniche, relazioni scritte ed e-mail a linguaggio formale e informale. La conoscenza del Business English, faciliterà enormemente l’inserzione nel mondo del lavoro. Ambire a una posizione più alta e dunque più remunerativa.